BLACK FRIDAY – vrijeme je za novu knjigu ili odlazak u kino

Dan velikih sniženja, američki fenomen Black Friday i ove je godine u cijelom svijetu rezerviran za posebne ponude i popuste. Tradicija kupovanja na posljednji petak u studenom, koji u Americi slijedi iza Dana zahvalnosti preuzet je i popularan u cijelom svijetu, te donosi iznimno velike popuste, no znate li uopće kako i gdje je sve počelo?

Iako se termin Crnog petka premijerno veže uz veliku financijsku krizu u Americi, odnosno krah američkog tržišta zlata 1869. godine, današnju sintagmu shopping groznice zapravo vežemo uz priču koja počinje sredinom prošlog stoljeća kada su američki poslodavci svojim radnicima davali slobodan petak kako bi praznik Dana zahvalnosti, koji se slavi posljednjeg četvrtka u studenom, spojili sa vikendom i proveli četiri dana sa svojim obiteljima. Time je petak postao idealna prilika za trgovce da spuste cijene svojih proizvoda i privuku kupce da svoj slobodan dan provedu u trgovinama. Policajci u Philadelphiji prvi su počeli korisiti termin ”Black Friday” budući su taj dan morali raditi dvostruko i bez odmora kako bi obuzdali nevjerovatnu gomilu ljudi u trgovinama i na ulicama.

Jedna od teorija nastanka ovog termina veže se i događaj početkom pedesetih godina prošlog stoljeća,kada se policijska uprava u Philadelphiji  suočila s kaosom zbog velikog priljeva navijača koji su se uputili u grad, kako bi u subotu nazočili  tradicionalnoj utakmici američkog nogometa između vojske i mornarice –  Army-Navy Game. To je za njih bio ‘crni petak’, jer su, umjesto na vikend s obiteljima, morali na dežurstvo koje je obilovalo sukobima s navijačima

Jedan od  izvora tvrdi da su naziv prvi počeli koristiti trgovci iz razloga što su tog petka njihove knjigovođe počele označavati zaradu crnom bojom, za razliku od prijašnjih tjedana kada su pisali gubitke koje su označavali crvenom bojom.

Koja god od tvrdnji bila istinita, naziv su ubrzo prihvatili mediji i široke mase ljude te je ”Black Friday” postao sinonim za velike popuste i posebne ponude, a tradicija ovog globalnog fenomena, nastavlja se i ove godine, te je 27. studeni rezerviran za popuste, ali ne samo u shopping centrima i online trgovinama već i u primjerice knjižarama i kinima.

Stoga smo odlučili istražiti što su knjižari i kinematografi pripremili za vas prilikom nadolazećeg shopping praznika.

U Online Knjižari Ljevak potražite promotivne pogodnosti i posebne cijene knjiga od 26. do 29. studenog. Knjižara Srednja Europa pripremila je akciju ”Šest dana – šest naslova s popustom 70%!”. Akcijska prodaju, koja traje od 23. do 28. studenog, pogledajte na linku. U Knjižari Mozaik možete kupiti tri knjige po cijeni dvije u programu ”Black Friday 2+1 gratis”. Bogatu ponudu literature i više informacija potražite na linku.

Black Friday ponuda u Cinestar Cinemas traje od 23. do 29.11. a uključuje Double Meni (2x srednje slane kokice, 2x bezalkoholno piće i 2x čokoladica Lion) po 50% nižoj cijeni. Osim toga, na sam petak, u Cineplexxu City Centar One Zagreb East i Split uz svaku kupljenu ulaznicu na poklon dobivate male nachose.

Online servis za gledanje filmova i serija Pickbox pripremio je veliku pogodnost za Black Friday. Naime, do 30.11. svi paketi sniženi su za čak 40%! Više informacija i cijene paketa potražite na linku.

Upravo na petak 27. studenog, održat će se konferencija za budućnost mladih pod nazivom ”Poduzetnički mindset za mlade” .Cilj konferencije je srednjoškolcima i studentima predstaviti uspješne poduzetničke priče iz Hrvatske, prvenstveno one mlađe generacije. Zbog epidemiološke situacije, konferencija će se održati putem YouTubea a zainteresirani se mogu prijaviti na njihovim službenim stranicama.

(Izvor fotografije: Freepik.com)