Dodijeljene Grand Prix nagrade na Festivalu 25FPS

Filmovi “Kanjon” Zacharyja Epcara, “Obličje bez činjenice” Mary Helene Clark i “Mjesto prolaznosti” Shauna Finnerana i Sofije Peterson dobitnici su ovogodišnjih glavnih nagrada Festivala 25FPS, koji je jučer završio u zagrebačkom Kinu SC.

Tri jednakovrijedna GrandPrixa 17. izdanja tog međunarodnog festivala eksperimentalnog filma i videa dodijelio je, birajući između 27 filmova u međunarodnoj konkurenciji, svaki član Velikog žirija po svom izboru.

“Ondje gdje sve kao da se događa na površini, ovaj nas film odvodi duboko u infrastrukturu žudnje na kojoj je izgrađena naša sadašnjost”, ustvrdila je njemačka kustostica Katrin Mundt u obrazloženju svoje nagrade filmu “Kanjon”, portretu stambenog naselja koje pada u zaborav. Dodala je i kako “Ondje ljudi i predmeti postoje u zazornom stanju međuovisnosti, međusobno se dodirujući, prodirući i oživljavajući. Ondje gdje je posjedovanje samo drugo ime za proživljeni gubitak, za prazninu koju za sobom ostavljamo kada odlazimo dalje”.

Za svoj odabir, film “Obličje bez činjenice”, hrvatski novomedijski umjetnik Ivan Marušić Klif rekao je da ga je privukao upotrebom naizgled nespojivih tehnika snimanja i neočekivanim motivima koji su ipak spojeni sa izuzetnom suptilnošću i ritmom. “Osjetio sam snažnu unutarnju logiku koja mi je bila kriptična ali je nisam imao potrebu dešifrirati. Prepustio sam se i ušao u intiman privatni prostor Mary Helene Clark”.

Australska redateljica Pia Borg nagradila je “Mjesto prolaznosti”, film koji gledatelja “u svijetu opsjednutom vidljivošću, visokom rezolucijom i savršenim prikazom, traži da se primakne, usredotoči i zamisli ono čega nema, ono što je nestalo”. Razvijajući slike starinskim alkemijskim procesom autori su stvorili dirljiv prolaz našeg vremena, sugerirajući naš kolektivni gubitak pamćenja, žalovanje i nostalgiju”.

Nagrada žirija kritike, u kojemu su bili Patrick Gamble, Michelle Koch i Ana Kovačić, pripala je filmu “U grlu nam cvate cvijeće”, 16-milimetarskoj poemi koja simbolički adresira krhkost međuljudskih odnosa u kućnoj karanteni. Obrazložili su kako to djelo “izražava mikro-agresije koje u našem društvo prolaze neopaženo, spajajući beskrajno ponavljanje kućanskih poslova i koreografirani dijalog kretnji i dječjih igara” i opisali ga kao “film zaglušujuće tišine i jezivog osjećaja nelagode”.

Nagradu publike dobio je film “Tisuću i jedan pokušaj da budem ocean” kineske autorice Yuyan Wang, koja je uz pomoć videoisječaka s interneta ukazala na informacijsku i industrijsku zasićenost našeg društva. Nagradu Green DCP za hrvatski film, koju dodjeljuje organizator, Udruga za audiovizualna istraživanja 25 FPS, dobio je film “Laci bježi u Mađarsku” Davida Gaše, maštovita i duhovita priča o odrastanju i bijegu od konvencija, posebice onih filmskih.

Ovogodišnje festivalsko izdanje održalo se od 23. do 26. rujna u zagrebačkom Kinu Studentskog centra, uz bogati popratni program performansa i posebnih projekcija. Nakon Zagreba, festival će se 30. rujna predstaviti u riječkom Art-kinu Croatia.

(Izvor: Hina, foto: Facebook)