Hoće li event industrija preživjeti 2021. godinu?

Posljednjih godinu dana, od pojave pandemije Covid – 19, oko petanest tisuća ljudi zaposlenih u event industriji radi u smanjenom obliku ili uopće ne radi. Iako su u središtu pozornosti restorani i kafići, epidemiološkim mjerama jednako su, ako ne i više, pogođeni koncerti, festivali, kazališne predstave i druga događanja koja okupljaju veći broj ljudi. Zaposleni u event industriji već mjesecima se pitaju kada i pod kojim uvjetima mogu očekivati povratak evenata u 2021. godini, budući da su mnoge europske države, poput Austrije, Slovenije, Nizozemske i drugih, prošlog mjeseca pozitivno ocjenile planiranje ovogodišnjih manifestacija. Osim toga, predstavile su plan otvaranja event i kulturne industrije zbog potrebnog višemjesečnog planiranja za svako događanje.

Povodom toga iz Udruge Glas poduzetnika poručuju da su lani zbog pandemije otkazane sve velike manifestacije u Hrvatskoj te 100 festivala koji privlače oko milijun posjetitelja iz svijeta, koji se u zemlji zadržavaju u prosjeku sedam dana. Otkazani su tako Ultra Music i In Music, Špancirfest, Advent, Motovun i Zagreb filmski festivali, Weekend media, Croatia Boat Show, Place 2 Go, Reboot Infogamer i drugi, kao i mnoge koncertne turneje, predstave, gradske manifestacije, a zatvoreni su i noćni klubovi, pri čemu iz UGP-a kažu da su organizatori posjetiteljima najavljivali povratak ove godine. No, to je sada upitno zbog neizvjesne situacije oko popuštanja epidemioloških mjera, kao i “stotine tisuća rezerviranih turističkih aranžmana” jer ljudi ne znaju što očekivati. Iznose i podatke iz Unisonovog istraživanja po kojima event industrija čini 6,3 posto BDP-a, s više od 22 milijarde kuna prihoda te padom prihoda u prethodnoj godini od 95 posto.

Zbog svega toga smatraju da je ključan plan otvaranja event industrije, a ne da bude najava plana otvaranja u posljednjem trenutku, jer će to značiti samo ponovno otkazivanje svih manifestacija u Hrvatskoj. Traže od Ministarstvo kulture i medija, Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i lokalnih turističkih zajednice da podrže sve manifestacije na svojim destinacijama kroz dodjelu besplatnih lokacija, što bi, kako drže, potaknulo organizatore da se ponovno upuste u rizik organizacije događaja.

(Izvor: Hina, Unsplash.com)