Podrži KCM!

Još je samo nekoliko dana ostalo za podršku Kulturnom centru Mesnička, maloj kulturnoj oazi u samom centru Zagreba. Otvoren prije samo tri godine, KCM je od samog otvorenja postao omiljeno mjesto ljubitelja jazza ali i mjesto u kojem su se uz živu svirku gotovo svake večeri  redale izložbe, večeri čitanja poezije, predstavljanja knjiga, projekcije filmova. U samo tri godine u klubu je organizirano preko 1000 raznih događanja te je KCM tako postao nezaobilazno mjesto u Zagrebu za izlaske i kulturna događanja.

Photo: Davorin Višnjic/PIXSELL

U međuvremenu valovi epidemije i posljedice koronavirusa, ograničenja i zabrane počeli su  gasiti  klupsku scenu Hrvatske. KCM je usprkos svim nevoljama pokušavao prilagoditi svoje poslovanje,  no prošle je godine klub zatvoren.

Spas u crowfunding kampanji!

Ekipa iz KCM-a odlučila se ne predati. Osmislili su način za pomoć umjetnicima koji već više od godinu dana ne nastupaju, ali i način kako da se ponovo druže sa svojom voljenom publikom. Naime, pokrenuli su crowdfunding kampanju kojom planiraju KCM uvesti u digitalno doba. Kampanja koju su lansirali ima za cilj prikupiti sredstva za sistem za live-streaming i radio program kojim će pružiti priliku glazbenicima koje je 2020. godina bacila na koljena.

Pročitajte što je o samoj kampanji rekao Borko Rupena, voditelj programa:

„Kod nas ste slušali jazz ili posjetili kung-fu tečaj. Plesali na techno ili pogali na punk. Tiho solirali uz bijelo vino ili se nadglasavali s likom za šankom.

Volimo bendove bez sluha s vjernom publikom. Volimo izvođače apsolutnog sluha bez ikakve publike. Super nam je kad dođeš i okreneš rundu za čitav klub. Super nam je da piješ jednu kavu šest sati dok uživaš u nekom čudnom bendu.

U tri godine postojanja, napravili smo preko 1000 događaja: koncerata, predavanja, sajmova. U tri godine stvorili smo mjesto u centru Zagreba koje je centar kulture u svakom značenju te riječi. Visoke i niske. Popularne i avangardne. Amaterske i profesionalne.

2020. zatvorili smo KCM zbog pandemije. Izgubili smo desetke zaposlenika. Stotine muzičara i umjetnika izgubilo je mjesto za program. Tisuće Zagrepčana izgubilo je mogućnost uživanja u kulturi.

Bilo je jako teško. Ali nismo se predali.

Godinu dana smo mislili, maštali i planirali. Dva pitanja bila su ključna. Prvo, kako da pomognemo svim umjetnicima koji godinu dana nisu nastupali? Drugo, kako da osiguramo da nas više nikad ništa ne može odvojiti od naše publike i izvođača?

U ova globalno nepredvidiva covid vremena, kultura i ugostiteljstvo zasigurno su neki od najpogođenijih sektora, a upravo je to okosnica KCMa, pored naravno publike kao konzumenta istih. U nepune tri godine, krenuvši od nule, umalo smo uspjeli da taj naš model rada postane samoodrživ.

Pandemija je mnoge dotukla, ali mi smo odlučili prilagoditi se i nanovo krenuti od samog početka, pokušavajući se prilagoditi novonastaloj situaciji. Upravo se crowdfunding kampanja, obzirom na tromost državnih institucija i neadekvatnu kompenzaciju za štetu koju je covid pandemija nanijela ovom sektoru, pokazala jedinim mogućim rješenjem koje bi nam pomoglo u održavanju programa i kolektiva. To ćemo prije svega omogućiti investicijom prikupljenih sredstava za kompletnu digitalizaciju svih događaja kao i organizaciju i financiranje svih onih uključenih u taj proces. Vjerujemo da će svi naši vjerni gosti, umjetnici i partneri prepoznati ovu našu inicijativu te da ćemo uspjeti opstati i prilagoditi se novim, teškim uvjetima. Jednako tako vjerujemo da ljubav i strast prema kulturi, umjetnosti i općenito kreativnom izražavanju ljudi čine temelj za duhovni razvoj i zdrav život sviju.”

Kako se uključiti i sve detalje o kampanji pročitajte ovdje.

Photo: KCM FB